Fogászati tanácsok kezelés előtt

Fogászati látogatás herpesz

Fogászati látogatás herpesz vírussal

Általánosan ismert tény, hogy az 1. típusú herpes simplex vírus okozta elváltozás fertőző. Általában az ajkakon jelentkező, enyhe lefolyású folyamat, de lehet gyakran ismétlődő állapot is. A tünetek általában 7-10 napon belül megszűnnek, ha helyesen kezelik a sebet, és az nem fertőződik el, azonban a fogorvosi vizit időpontját befolyásolhatja.

Jelek és tünetek

A herpesz kialakulását fájdalmas vezikulumok csokrának megjelenése jelzi, általában az ajkakon és az ajkak körül. Kivételesen máshol is megjelenhetnek az arcon.
A kifejlődés előtt az érintett területen bizsergő, égő, viszkető vagy duzzadt érzés jelentkezik. Ezután kicsi, fájdalmas piros hólyagocskák jelennek meg, amelyek folyadékkal teltek. Ezek a hólyagok később felszakadnak, majd kéreg képződik felületükön.

A fertőzés olyan emberekre nézve kedvezőtlen, akik még soha nem voltak megfertőzve a vírussal. A sérült immunrendszerrel rendelkezők, a gyermekek és az ekcémával küzdők esetén sokkal valószínűbb, hogy elkapják, és a vírus esetleg súlyosabb egészségügyi problémákat is okozhat náluk.

A fertőzés ideje alatt tehát lehetőleg kerülje a másokkal történő érintkezést.

Mehetek fogorvoshoz herpesszel?

Az erre az időszakra eső fogorvosi kezeléseket illetően megoszlik a szakma véleménye.

A fertőzés leginkább veszélyeztetett időszakában, amikor a vezikulák felszakadnak, a hólyagokból kilépő folyadékban lévő vírus megfertőzhet egy másik személyt. A fertőzés időtartama akkor fejeződik be, amikor a sérülések teljesen kiszáradtak. Az inkubációs periódus 1-6 nap. Figyelembe kell venni azonban, hogy a fertőzés terjedéséhez nem szükséges közvetlen érintkezés a nyálkahártyával vagy a nyállal, a megfogott tárgyak (eszközök, poharak, törülközők stb.) által is továbbadható.

Ezen időszak alatt tehát kerülendő minden olyan kezelés, mely során a hólyagok érintetlenségét kockáztatják. A fogorvos vagy a higiénikus beavatkozása során a vírus aktív szakaszban a szájába vagy az arcán más helyre terjedhet. A seb a kezelés alatt berepedhet és fájdalmat okozhat.

Azonban, abban az esetben, ha még csak bizsergő érzés stádiumában van a folyamat, lézeres kezeléssel elejét lehet venni a hólyagok kialakulásának, így elérhető a gyógyulási folyamat felgyorsítása, tehát a kezelés rizikómentes folytatása.

Amikor egy személy megfertőződött a vírussal, akkor a testben megmarad és a vírus hordozójává válik. A vírus évekig látens lehet, majd újraaktiválódhat. Néhány embernek soha nem lesz megismétlődése, másoknak évente akár többször / vagy több évente egyszer.

A fertőzés visszatérésének okai:

• Stressz, szorongás és fáradtság
  • Lázas állapot
  • Napszúrás
  • Száraz ajkak, vagy berepedt bőr
  • Fertőző betegség, például influenza vagy megfázás
  • Rossz táplálkozás
  • Menstruáció időszaka
  • Bizonyos gyógyszerek szedése
  • Immunhiányos állapotok.

Meg lehet előzni a herpesz kialakulásukat?

• Kerülje a puszilkodást, érintett személy megcsókolását, amíg a vezikulák teljesen kiszáradnak
  • Alaposan mossa le és fertőtlenítse az edényeket, vagy bármilyen más tárgyat, amely érintkezésbe került egy fertőzött személy szájával és nyálával.
  • Csökkentse a napszúrás lehetőségét, vagy tegyen magas faktorú védőkrémet.
  • Az ajkakat mindig hidratált állapotban kell tartani
  • Erősítse immunrendszerét vitaminokkal, minőségi táplálkozással, testmozgással és a stressz faktorok csökkentésével.

Orvosi kezelésre van szükség, ha:

• a vírusfertőzés újra fellángol, gyakran visszatérő, a tünetek nem szűnnek maguktól pár nap elteltével
  • a fertőzés terjed, vagy igen fájdalmas tünetekkel jár
  • sérüléseket láz kíséri
  • a fertőzött személynek az immunrendszer működését befolyásoló betegsége van.

Mehetek fogorvoshoz, amikor herpeszem van? A fogorvos tanácsa a herpesz fertőzés közbeni fogászati kezelések megvalósíthatóságáról a budapesti fogászat szakmai tapasztalatának felhasználásával. Néhány további tanács, melyeket érdemes megfogadni: budapesti fogászat a 13. kerületben, fogorvos szakmai tanácsai, vírusvédelem ára, herpesz kezelése, fogászati kezelés Budapest fertőzéssel, fogorvos ára.