Biztonságos szolgáltatások a fogorvosnál
A fogászat területére is érvényes, hogy minden betegnek joga van a számára legjobb, legoptimálisabb kezeléshez, ideértve a terápiás ellátást, a fogászati rendelő által felhasznált anyagok minőségét, és a megfelelő szakemberek biztosítását ugyanúgy.
A fogorvosok kompetenciája és az ellátás minősége döntő szerepet játszik a kezelés hosszú távú sikerében, ezért fontos, hogy az adott rendelő garanciát vállaljon az általa nyújtott szolgáltatásokra.
Ennek megfelelően, általában a rendelők és klinikák átfogó, részletezett és következetes garancia csomagot kínálnak, amiről írásos tájékoztatást is kapnak a páciensek a kezelések megkezdése előtt.
Mire terjed ki a garancia?
A garancia kiterjed minden olyan szolgáltatásra, felhasznált anyagokra, melyet a rendelői ellátás során a páciens igénybe vesz. Amennyiben kétségek merülnek fel az adott rendelővel szemben, legyen szó implantátumról, koronákról, hidakról, vagy egyéb kezelésről, a garancia feltételeit mindenképpen érdemes átbeszélni fogorvosával a kezelés megkezdése előtt.
Érdemes rákérdezni arra is, hogy mely kezelések esetén limitált a garancia, vagy nem biztosított, illetve bizonyos kritériumok miatt esetleg elutasíthatják azt. Gyökérkezelésre érkező páciensek esetén például, a kezelés kétséges sikeressége miatt, általában a rendelők nem vállalnak garanciát. Implantátum behelyezése után, amennyiben a páciens nem tartja be a megfelelő higiéniai követelményeket, amely lehetővé teszi az ideális, zavartalan csontosodási folyamatot a beteg számára, és ebből kifolyólag a műgyökér kiesik, a klinika elhárítja a felelősséget. Egyéb okból kifolyólag történő implantátumvesztés esetén biztosítani kell a gondozás folyamatosságát.
Az átláthatóságot minden szinten ellenőrizni kell, hiszen egy kezelés igen összetett folyamat. A rendelőnek rendelkeznie kell olyan írásos dokumentumokkal, melyek az anyagok összetételétől, eredetétől kezdve az orvosok kompetenciájáig mindenről felmutatható bizonyítékkal szolgálnak. A betegnek átadott dokumentációban szintén rögzíteni kell ezeket.
Mi az általános gyakorlata a fogászati garancia alkalmazásának?
Amennyiben a rendelő a minőségi ellátás elkötelezettje, ritkán kerül sor a garancia érvényesítésére. Jogos panasz esetén azonban, a páciensnek írásban is jeleznie kell észrevételét, ami után a munka folytatását, a hibás termékek cseréjét a klinikának teljes mértékben támogatnia kell.
A garancia természetesen akkor érvényes és elvárható a beteg részéről, ha betartja a gondozó rendelő rendelkezéseit. A fogászati kezelés hosszú távú sikerének legjobb garanciája a páciens megfelelő szájhigiénéje, az alapos és rendszeres fogápolás (kivehető protézisek esetén is), valamint a kezelés során elkészült fogak, ideiglenes hidak, egyéb termékek lelkiismeretes karbantartása.
A garancia érvényesítésének alapfeltétele, így általános kötelezettség, hogy a páciens vegyen részt évente egyszer személyes ellenőrzésen fogorvosánál. Ha ennek a kötelezettségének eleget tesz, az esetleges elváltozások időben korrigálhatók, megelőzhető az elkészült munka komolyabb meghibásodása. Az éves kontroll során javasolt fogkőlevétel elvégzésével tovább javítható az általános szájhigiéné, ezáltal a fogak egészsége tovább megőrizhető.
Garanciális fogászati kezelés gyakori kérdései. A fogászati kezelés biztonságát és a betegek védelmét szolgálja a garancia, melyet a fogorvos illetve a fogászati klinika vállal egyes beavatkozások esetén. A fogorvosi látogatás előtt érdemes megismerkedni az alábbi témákkal is részletesen: fogorvos és kezelés Budapesten, fogászat a 13. kerületben, fogászati szolgáltatás részletei, garancia érvényesítése, fogászati garancia Budapest, garancia fogpótlásra, garancia fogorvos.
A Golden Dent fogászati kezelései kockázatmentesek. Orvosaink, specialistáink szaktudása és felkészültsége maximális, ezért minden általunk végzett kezelésre teljeskörű garanciát vállalunk. Orvosaink egytől egyik szakterületük specialistái. Nálunk végre elfelejtheti a szorongást a fogorvosi székben! Szakértői csapatunk fájdalommentesen és a lehető leggyorsabb úton szünteti meg fogászati panaszait.
Nálunk nem kell rendelőről rendelőre járnia. Rendelőnkben több szakterület összehangolt munkájával, magas szinten tervezett kezelések segítségével meg tudjuk oldani a legkényesebb fogászati problémákat is.